Els eSports, protagonistes en la UFEC Gaming Series

El Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch ha estat l’escenari de les UFEC Gaming Series, un projecte de les federacions esportives catalanes i que ha comptat amb les finals presencials de la Lliga Catalana d’eSports, a més de diferents proves d’exhibicions. Una prova d’esports electrònics que ha aplegat més de 200 gamers de diferents disciplines com el futbol, ciclismo, taekwondo, rem, escacs, béisbol, ball esportiu o automobilisme. Una jornada molt important per als e-sports amb l’horitzó posat en els Jocs Olímpics.
Els guanyadors a les diferents disciplines han estat per a Albert Gracia (Madden NFL de futbol americà), Pere Garriga (Lichess.org d’escacs), Reial Club Nàutic Barcelona (EXR de Rem), Alex Fernández (Assetto Corsa), Adrian Salanova (VTKD de taekwondo), Brandor Sierra (MLB The Show de beisbol), Ignasi Lligadas (GT7/Assetto Corsa) i Xavier Riera (FC24 de futbol). A més, els jugadors i jugadores de Ball Esportiu han rebut un reconeixement per la seva participació.
L’assemblea del COI haurà de donar el vistiplau a crear els primers Jocs Olímpics d’e-Sports a la sessió que es durà a terme a París en vigílies dels Jocs Olímpics, del 22 al 24 de juliol.