El llegat de Jordi Llopart: una col·lecció d’història esportiva al Museu Olímpic i de l’Esport JA Samaranch

La família de Jordi Llopart, llegendari atleta espanyol i primer medallista olímpic en atletisme per Espanya, ha fet una donació al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch d’objectes que van marcar la seva destacada carrera esportiva. Entre els articles més destacats es troben la medalla de plata guanyada als Jocs Olímpics de Moscou 1980, la medalla d’or del Campionat d’Europa de 1978 a Praga, i sabatilles i dorsals utilitzats en competicions icòniques.
Francesc Terrón, director de la Fundació Barcelona Olímpica, va agrair profundament aquesta contribució, destacant el valor històric i emotiu de preservar i compartir el llegat d’un dels pioners de l’atletisme espanyol. Els objectes formaran part d’una exposició temporal, brindant als visitants una oportunitat única de conèixer de prop la trajectòria d’un dels atletes més influents del país.
Llopart, nascut a El Prat de Llobregat, va fer història als Jocs Olímpics de Moscou 1980 amb la seva medalla de plata en els 50 km marxa, i va guanyar l’or al Campionat d’Europa de 1978, esdevenint una figura emblemàtica en l’esport espanyol. La donació dels seus objectes no només honra la seva memòria, sinó que també subratlla el seu impacte durador en l’atletisme mundial.
Els visitants del museu podran gaudir d’una col·lecció que inclou, entre altres articles, la samarreta utilitzada per Llopart en el Campionat d’Europa de Praga 1978 i els dorsals dels Jocs Olímpics de Seül 1988 i Los Angeles 1984, fent un recorregut per la seva brillant carrera i el seu llegat com a pioner.