ARE YOU VOLLEYBALL?, GUANYADORA DE LA 9a EDICIÓ DEL BCN SPORTS FILM FESTIVAL
05/05/2018

La cerimònia de cloenda de la 9a edició del BCN Sports Film Festival, celebrada al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch ha estat un punt de trobada del món del cinema, l’esport, la política i la societat.

Marta Carranza, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica i comissionada d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, ha estat l'encarregada de lliurar l'Àmfora Ciutat de Barcelona a la millor pel·lícula en la 9a edició del BCN Sports Film a ARE YOU VOLLEYBALL?curtmetratge de ficció dirigit per Mohammad Bakhshi i produït per Rayanmehr.

ARE YOU VOLLEYBALL? és la història d’un grup de sol·licitants d’asil araboparlants que arriba a una frontera de parla anglesa i no pot seguir endavant. Cada dia hi ha conflictes amb els soldats fronterers fins que el voleibol es converteix en un catalitzador que millora la comunicació entre tots dos grups. Ha recollit el premi l’actor Amir Azizi, en representació del seu director.

El premi especial del jurat —format per la periodista Olga Viza, reconeguda amb el Premi Ondas a la millor presentadora, el de l’Acadèmia de TV a la millor comunicadora, i la Medalla de Plata de la Reial Ordre del Mèrit Esportiu; la regatista Anna Corbella, una de les tres dones que ha donat la volta al món sense escales; Josep Oriol Martínez, llicenciat en Medicina i Cirurgia amb especialització en esports adaptats i doctor en Ciències de l’Educació Física; Paola Ruggeri, responsable de la selecció de curtmetratges per als canals de RTI-Mediaset Group; i Fran Terrón, gerent de l’Institut Barcelona Esports— ha estat per  UN JOC ANOMENAT ESPERANÇA (Catalunya, 2017), dirigida per Jorge Martínez i produïda per la Fundació Barça. Ha recollit el premi Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Maria Vallés, directora general de la Fundació Barça i Jorge Martínez, director del documental Un joc anomenat Esperança.

En aquesta edició, el jurat també ha otorgat dues mencions especials: a la sèrie d’animació L’homme le plus petit du monde, de Juan Pablo Zaramella, una producció franco-argentina de Dora Benousilio, Jean-Pierre Lemouland i Luciana Roude. I al vídeo promocional Candide Thovex Quattro 2, una producció francesa de Jasper Sanders, dirigida per Candide Thovex i realitzada per promocionar un nou model d’Audi. Recull el premi Patrick Grimm, International Sports Marketing AUDI AG, project lead wintersports.

El BCN Sports Film es caracteritza per la diversitat de guardons, que aquest any s’han entregat a:

Premi a la millor producció catalana

Viacruxis (Catalunya, 2018) dirigida i produïda per Ignasi Lopez, ha recollit el premi de mans de Barbara Destefanis, membre del comitè d’organització del BCN Sports Film.

Premi a la millor producció documental

Into Twin Galaxies - A Greenland Epic (Alemanya, 2016), dirigida per Jochen Schmoll i produïda per Niko Jäger (Red Bull Media House) i Ignasi  (Drehxtrem).

Azahara Moyano, membre del jurat de selección el BCN Sports Film Festival, dona el premi a Jochen Schmoll.

Premi a la millor pel·lícula de ficció

Game (Estats Units, 2017) de Jeannie Donohoe. Una producció de Lexus Short Films. La directora ha agraït el premi per mitjà d’un vídeo.

Premi a la millor pel·lícula d’Esports d’Aventura - ÁLVARO BULTÓ

Annapurna III - Unclimbed (Alemanya, 2016) de Jochen Schmoll. Una producció de Florian Klingler (Red Bull ASP Production) i Jochen Schmoll (Drehxtrem).

Juli Pernas, director de la Fundació Barcelona Olímpica, ha lliurat el premi a Jochen Schmoll, director del documental.

Premi a la millor pel·lícula d'animació

Dear Basketball (Estats Units, 2017) dirigida per Glen Keane i produïda per Gennie Rim (Glen Keane Productions, Granity Studios, Believe Entertainment Group), Kobe Bryant, Andrea Fairchild, Molly Carter, Dan Goodman, William H Masterson 111. Kobe Bryant ha enviat un vídeo d’agraïment al BCN Sports Film 2018.

Espartac Peran, periodista de TV3 ha estat el mestre de cerimònies d’aquesta 9a edició.