‘VALLEY UPRISING’, GUANYADORA DE LA 6a EDICIÓ DEL BCN SPORTS FILM FESTIVAL
09/05/2015

Xavier Amador, director de Relacions Institucionals de l'Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l'Ajuntament de Barcelona, i Franco Ascani, director de la FICTS van ser els encarregats de lliurar l'Àmfora Ciutat de Barcelona a la millor pel·lícula en la 6a edició del BCN Sports Film a ‘Valley Uprising’, documental nord-americà de Nick Rosen i Peter Mortimer. Una producció de Zachary Barr. La història que no s’ha explicat mai de la contracultura dels Estats Units és la del Yosemite Valley. Durant cinquanta anys, els colossals cingles de Yosemite han convidat exploradors i bojos a deixar enrere el materialisme i a llançar-se a l’aventura des de les alçades de la roca solitària. Va recullir el premi Montse Majench, directora de l’Acadèmia del Cinema Català.

Llocs web relacionats
Enllaç WEB oficial del BCN Sports Film Festival

El premi especial del jurat –format per Albert Font, director d’Àreadaptada, João Garção Borges, Director; Ferran Martínez, esportista; Bibiana Schönhöfer, actriu i Mª Encarnació Soler, membre de CINEMA-RESCAT– va ser per BAGDA MESSI (Bèlgica, 2013) de Sahim Omar Kalifa. Una producció de Hendrik Verthé

Recull el premi Paul Van Den Broeck, agent consular del Consolat General de Bèlgica a Barcelona

El BCN Sports Film es caracteritza per la diversitat de guardons, que van correspondre a:

Premi a la millor producció Catalana

GLANCE UP (Catalunya, 2014) de Enric Ribes Reig i Oriol Martínez Domínguez

Una producció de Oriol Gispert Lafuente.

Isabel Bosch, en representació d’Esports de TV3, va donar el premi a Oriol Gispert, Enric Ribes, Oriol Martinez i Joan Pahisa.

Premi a la millor producció documental

HUBERT LE BLONEN AZKEN HEGALDIA (País Basc, 2014) de Koldo Almandoz. Una producció de Marian Fernández Pascal (Txintxua Films).

Barbara Destefanis va lliurar el premi a Jon Herraz un dels directors que han vingut al festival.

Premi a la millor pel·lícula de ficció

SATURDAY (Regne Unit, 2015) de Mike Forshaw. Una producció de Jessica Levick-

Rosa Salguero, coordinadora de Torrebarrina va lliurar els premis a Esther Calatayud, col·laboradora del BCN Sports Film Festival

Premi al millor curtmetratge TARRAGONA 2017

I LOVE HOOLIGANS (Països Baixos i Bèlgica, 2013) de Jan-Dirk Bouw. Una producció de Eric Goossens, Anton Roebben,Marc Thelosen i Koert Davidse

Ramón Pallejá, membre de Tarragona 2017 va lliurar el premi a Mikkel Keldorf, com a representació del director

Premi a la millor pel·lícula d’animació

BEACH FLAGS (França, 2014) de Sarah Saidan. Una producció de Ron Dyens

Heloïse Martín, de l’Institut Francès de Barcelona va donar el premi a Bibiana Schönhöfer, actriu.

Premi a la millor pel·lícula d’Esports d’Aventura – ÁLVARO BULTÓ

DRAWN (Estats Units, 2014) de Jeremy Collins. Una producció de James Q. Martin.

Xavier Amador i Patricio Bultó van lliurar el premi a  Mónica Ahanonu, directora de documentals .

Premi a la millor pel·lícula sobre Esport i Solidaritat

MOET JE HOREN! HEAR THIS  (Països Baixos, 2013) de Soulaima El Khaldi. Una producció de Jo Lamers

Juli Pernas  va lliurar el premi a Merja Ritola en representació del autor.

Premi al millor reportatge

STILL RUNNING (Sud-àfrica , 2014) de Wayne de Lange. Una producció de Ariane Questiaux

Aarne Norberg, director de Cyclisten va lliurar el premi.

Premi a la millor producció publicitària esportiva:

AFTERGLOW (Estats Units i Canadà, 2014) de  Nick Waggoner i Mike Brown. Una producció de Zac Ramras i Mike Brown

Ferrán Martín, esportista, va donar el premi a Franco Ascani, president de la FICTS

Premi FILMETS Badalona Film Festival als valors humans i esportius :

BEACH FLAGS  (França, 2014) de Sarah Saidan. Una producció de Ron Dyens

Agustí Argelich, va lliurar el premi a Azahara Moyano, actriu.

Jordi Robirosa, periodiste de TV3 va ser el mestre de cerimònia d’aquesta 6a edició.