El Ple Municipal de l'Ajuntament de Barcelona ha atorgat a Juli Pernas, director de la Fundació Barcelona Olímpica, la Medalla d'Or al Mèrit Esportiu.
03/05/2019

En l'últim ple d'aquesta legislatura, A  excepció de la CUP que s'ha abstingut, tots els partits polítics han ratificat i agraït la tasca desenvolupada per en Juli en la seva trajectòria professional sempre vinculada al món de l'esport.

Document Fotos ©FBO, I.L

Durant més de 30 anys, Juli Pernas ha treballat en l'àrea d'esports de l'Ajuntament de Barcelona, compaginant-lo amb la seva labor federativa en el món del Beisbol i el Softbol. Aquesta última dècada, en Juli ha estat al capdavant de la direcció de la Fundació Barcelona Olímpica, entitat gestora del Centre d’Estudis i Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, tasca de la qual s'ha centrat en recopilar, mantenir i promulgar el llegat esportiu de la ciutat de Barcelona.

Juli Pernas López, nascut a l’Havana (Cuba) en 1953 és llicenciat en Filosofia i Lletres (Història de l’Art) per la Universitat de Barcelona. La seva llarga trajectòria professional s’inicià a l’Àrea de Joventut i Esports de l’Ajuntament de Barcelona a finals de 1981. Durant més de 25 anys ha ocupat diversos càrrecs directius –cap de Servei, cap d’Unit i Director-, però sempre assumint la responsabilitat i coordinació del departament d’actes esportius i les campanyes de promoció esportiva.

Com a dirigent inicià la seva trajectòria com a president de la Federació Catalana de Beisbol en 1986, arribant a la presidència de la Federació Espanyola del mateix esport en 2000. Ha estat vicepresident i secretari de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (1988-1994); i es membre del Comitè Olímpic Espanyol des de 1988, on ha ocupat diversos càrrecs, sent en l’actualitat president de la Comissió d’esport i Medi Ambient i membre de l’Acadèmia Olímpica Espanyola.